Porady dla deweloperów

Deweloperzy a media społecznościowe

0

W epoce globalnej informacji w kontakcie z klientem liczy się wykorzystanie każdego kanału informacyjnego, a media społecznościowe odgrywają tu coraz większą rolę. Wykorzystanie Facebooka, Instagrama, Youtube’a czy Twittera jako kanału marketingowego to dla deweloperów duża szansa na lepsze dotarcie do klientów.

Proces zakupowy, szczególnie w przypadku nieruchomości, zaczyna się na długo przed wizytą w biurze sprzedaży. Potencjalny klient poszukuje informacji o ofercie deweloperów głównie w internecie – m.in. w mediach społecznościowych.

porover/bigstockphoto.com

Według statystyk w Polsce z mediów społecznościowych korzysta już 17 mln osób, spędzając na ich śledzeniu średnio 1 godzinę dziennie. Z social media korzysta Większość osób w wieku 18-44 i ponad połowa osób w wieku 45-54 lat. Głównie tutaj czytają wiadomości i ciekawostki, tym samym zmniejszając czas przeznaczany na inne formy pozyskiwania informacji. Do tego spora grupa należąca do pokolenia millenialsów już wkrótce zacznie kupować swoje pierwsze mieszkania i w tym procesie z pewnością będzie uzyskiwać informacje z kanałów, do których jest przyzwyczajone. Zatem social media jest dużym polem do popisu dla deweloperów. A odpowiednie wykorzystanie mediów społecznościowych w swoich działaniach promocyjnych zwiększa zarówno zasięg odbiorców, jak i moc przekazu, a tym samym szanse na szybką sprzedaż.

Niestety póki co branża deweloperska nie zdaje sobie sprawy z mocy tego kanału komunikacji i często traktuje social media jako zło konieczne. Wielu polskich deweloperów nie przykłada zbyt dużo uwagi do możliwości komunikacji poprzez ten kanał. Bardzo często popełniane są również podstawowe błędy – posty są rzadko publikowane, ich tematyka nie jest zbyt atrakcyjna dla potencjalnego klienta, content nie jest w stanie zatrzymać ich na profilu na dłużej. Zdarza się również wyłączenie możliwości recenzowania profilu oraz blokowanie komentarzy pod postami, co budzi wątpliwości klienta co do jakości oferowanych produktów. W przypadku występowania negatywnych komentarzy Marketing Manager, zamiast brnąć w dyskusję, powinien sprawnie poprowadzić dialog, wygasić emocje i rozwiązać problem. Takie podejście sprzyja budowaniu pozytywnych relacji z użytkownikami i może ich zachęcić do zakupu.

Na sukces komunikacji w mediach społecznościowych składa się atrakcyjny content, szybkie odpowiedzi na komentarze i zapytania oraz zaangażowanie potencjalnego klienta. Niestety wielu deweloperów uważa, że samo prowadzenie profilu i sporadyczne promowanie postów jest wystarczające do zaistnienia w mediach społecznościowych. Tymczasem narzędzia służące targetowaniu przekazów oferują dużo ciekawych możliwości dotarcia do klientów – dzięki opcji targetowania będą to głównie osoby poszukujące nieruchomości.

Dzięki dobrze przeprowadzonym działaniom w social mediach obniżymy koszty promocji i dotrzemy z naszym przekazem do szerszego grona osób zainteresowanych nabyciem mieszkania, co przełoży się na szybkie zyski ze sprzedaży mieszkań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, pola wymagane są oznaczone *