Porady dla deweloperów

Jak deweloperzy mogą wykorzystać rzeczywistość wirtualną?

0

Technologia 3D wnika w wiele dziedzin naszego życia. W ostatnim czasie bardziej zaczęli się nią interesować fachowcy z pierwotnego rynku nieruchomości. Wirtualna rzeczywistość może bowiem pomóc deweloperom w pozyskiwaniu nowych klientów. Wystarczy tylko zaprosić potencjalnego nabywcę mieszkania do ujrzenia wirtualnej wersji swojej inwestycji – na stronie internetowej, wyświetlonej na komputerze, czy telefonie, na targach bądź na specjalnie zaprojektowanym spacerze, podczas którego zainteresowane nową inwestycją osoby wejdą do mieszkania i będą mogły przyjrzeć się elementom rozszerzonej rzeczywistości.

Pod koniec 2016 roku prezes Facebooka powiedział, że nadchodzący rok będzie rokiem VR (ang. virtual reality, czyli wirtualnej rzeczywistości). Okulary VR czy też hełmy rozszerzonej rzeczywistości, pozwalające na zaawansowane interaktywne wizualizacje, są wykorzystywane na potrzeby różnych branż, ostatnio głównie sektora nieruchomości.Wirtualna rzeczywistość może przenieść klientów do inwestycji oraz zastąpić mieszkania pokazowe. Wizualizacja lokali w wirtualnej rzeczywistości jest bardziej przekonująca od tej tradycyjnej w formie zdjęć, a ponadto deweloperzy mogą pokazać klientom mieszkania, a także przestrzenie biurowe i konferencyjne, które de facto nie zostały jeszcze zbudowane.

CHOReograPH/bigstockphoto.com

Coraz więcej firm deweloperskich decyduje się na wprowadzenie narzędzi wirtualnej rzeczywistości, takich jak Oculusy (okulary VR), wielkoformatowy ekran w showroomie oraz aplikacja mobilna z panoramicznymi widokami. Możliwość wirtualnego zwiedzenia mieszkania przez klienta robi na nim ogromne wrażenie. Ułatwia ocenę wielkości pomieszczeń, umożliwia zobaczenie ich w różnych odsłonach i o dowolnej porze dnia, a także zapoznanie się z widokiem z każdego piętra. Programiści VR są w stanie odtworzyć przestrzeń ze stuprocentową dokładnością, dzięki czemu technologia ta bardzo mocno działa na zmysły. Łatwiej jest wtedy zrozumieć zamysł projektanta. Stosowane do tej pory fotorealistyczne wizualizacje mają wiele wad – przede wszystkim brak głębi czy skali obiektu.

Wirtualne prezentacje to zdjęcia panoramiczne (sferyczne), które wykonuje się przy użyciu specjalnego sprzętu, a następnie łączy ze sobą w jedną multimedialną prezentację. Oddaje ona realistycznie odwzorowaną rzeczywistość i pozwala na rzeczywiste przechodzenie z pomieszczenia do pomieszczenia, np. za pomocą strzałek. Klient może przybliżać lub oddalać obraz oraz oglądać nieruchomości w perspektywie 360 stopni – pełnego obrotu, pod różnymi kątami z dowolnej odległości. Wirtualna prezentacja może być zamieszczona na stronach www lub innych nośnikach, takich jak CD.

Wirtualny spacer daje ogromne możliwości prezentacji oraz aranżacji. Podczas niego można np. zmieniać dowolnie kolor ścian bądź elementy wyposażenia wnętrza, otwierać i zamykać drzwi, a także zapalać i gasić światła. Co ważne, budynki widzi się z zewnątrz, jak i z wewnątrz. Można również pokazać ten sam lokal zarówno w standardzie deweloperskim, jak i wersji wykończonej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, pola wymagane są oznaczone *