Porady dla deweloperów

Jak skutecznie budować wiarygodność na rynku?

0

W Polsce trwa obecnie boom budowlany, którego efektem jest powstawanie dużej ilości firm deweloperskich szukających w tej okazji niemałego zysku. Jednak branża budowlana do łatwych nie należy, a poza doświadczeniem wymaga także sporych nakładów finansowych i przejścia przez gąszcz biurokratycznych utrudnień. Na rynku utrzymują się tylko najwytrwalsi, najlepsi i najbardziej wiarygodni.

Couple shaking hand to real-estate agent

Zaufana firma deweloperska

Aby być zaliczonym do tego grona firma deweloperska powinna cechować się bogatym doświadczeniem i wiedzą. By potwierdzić swoje kompetencje deweloper może starać się o otrzymanie „Certyfikatu Dewelopera”, który przyznaje Polski Związek Pracodawców Budownictwa, na podstawie stażu firmy na rynku, który musi wynosić minimum 3 lata, i historii zrealizowanych inwestycji. Natomiast przynależenie do Polskiego Związku Deweloperów świadczy o przyjęciu i przestrzeganiu „Kodeksu dobrych praktyk” i „Zasad umowy deweloperskiej”, co podnosi prestiż firmy w oczach potencjalnych klientów.

Większą wiarygodność mają także deweloperzy, których akcje notowane są na giełdzie, lub te, których właścicielami są spółki publiczne. Ponadto większe zaufanie wśród nabywców znajdzie firma, która posiada dobrą historię kredytową i historię kontaktów z bankami. Klienci nie mają co prawda dostępu do tego typu poufnych informacji, ale kilka banków prowadzi nieoficjalne listy wiarygodnych deweloperów. Ich rzetelność może chociażby potwierdzić, chęć udzielenia kredytu nabywcy zainteresowanemu kupnem nieruchomości od konkretnej firmy deweloperskiej.

Gwarancja bezpieczeństwa finansowego

Kwestie majątkowe są bardzo istotne dla osób zgłaszających się do deweloperów, dlatego wszystko co świadczy o dobrej kondycji kapitałowej firmy wpływa korzystanie na jej wizerunek i wiarygodność. Będzie to każdy majątek poza aktualnie realizowanym projektem, a im więcej tym lepiej. Własna siedziba, nieruchomości czy grunty pod kolejne inwestycje sugerują, że firma nie ma problemów z niewypłacalnością. Ponadto deweloper jako solidny kontrahent nie odmówi klientowi wglądu do swoich sprawozdań finansowych, a także innych dokumentów, będących potwierdzeniem udzielonych gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych. Finansowanie inwestycji wyłącznie z wpłat nabywców niesie za sobą duże ryzyko niepowodzenia inwestycji, i nie gwarantuje nabywcom pożądanego bezpieczeństwa finansowego.

Rzetelne prowadzenie inwestycji

Aby utrzymać się na mocno konkurencyjnym rynku firma budowlana powinna także przykładać dużą staranność do jakości wykonywanych prac oraz używanych materiałów. Zrealizowane już inwestycje, których wiek nie uwidacznia zużycia poszczególnych elementów, zniszczeń i uszkodzeń, a także które są na bieżąco zarządzane i utrzymywane w porządku, są najlepszą wizytówką dewelopera. Decyzja o kupnie mieszkania jest decyzją na wiele lat, dlatego dobre relacje z nabywcą powinny być pielęgnowane przez cały ten okres. Z tego powodu dobry deweloper powinien także poza jakością materiałów budowlanych, utrzymywać jakość obsługi na najwyższym poziomie, służyć pomocą w załatwieniu formalności, uzyskaniu kredytu, wykończeniu mieszkania czy domu
Największym opiniotwórczym narzędziem są właśnie ludzie, czyli w tym wypadku usatysfakcjonowani klienci. Jeśli będą zadowoleni z przeprowadzonej transakcji i dalszej po niej współpracy, niemal pewne jest, że polecą swojego dewelopera przy najbliższej możliwej okazji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, pola wymagane są oznaczone *