Porady dla deweloperów

Marketing w branży deweloperskiej

0

Branża deweloperska jest o tyle specyficzna, że jej klienci rzadko są klientami stałymi, korzystającymi z oferty firmy wiele razy. Zakupu nieruchomości dokonuje się często jedynie raz w życiu, a jeśli transakcja przebiegnie pomyślnie, ewentualnie firmę można w przyszłości polecić znajomemu. Z tego powodu marketing stosowany przez deweloperów nie jest nastawiony na budowanie długotrwałych relacji, ale na uchwycenie klienta w momencie wprowadzania na rynek swojej kolejnej oferty. Czas na zdobycie potencjalnych nabywców nie jest więc długi, tym bardziej, że konkurencja również nie śpi.

Marketing w branży deweloperskiej

Najpowszechniejszym obecnie i jednocześnie największym kanałem dostępu do potencjalnych klientów jest internet. Za jego pośrednictwem można dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników, a ponadto do konkretnych grup docelowych, które ze względu na wybrane cechy będą z większym prawdopodobieństwem zainteresowane ofertą dewelopera. Jedną ze skuteczniejszych, ale nadal za rzadko stosowanych metod jest mailing, który pozwala na dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców i przynosi dobre efekty, przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Reklamy mogą zostać także umieszczone bezpośrednio w przeglądarce, na forach związanych z budownictwem czy stronach branżowych, ale także na portalach społecznościowych, w tym w postaci profilu firmy.

Ponadto firmy deweloperskie stosują tradycyjne sposoby dotarcia do klientów, jak banery, billboardy i ogłoszenia prasowe. Aby jednak wyróżnić się z tłumu ofert szukają coraz to nowszych rozwiązań z dziedziny marketingu. Wzrasta także świadomość i wymagania konsumentów, którzy nie zadowolą się jednym zdjęciem i kilkoma linijkami autoreklamy. Dlatego deweloperzy coraz częściej korzystają z pomocy grafików i informatyków, którzy tworzą dla nich profesjonalne prezentacje multimedialne. W projekcie takim w krótkim filmie można zawrzeć wiele informacji o firmie, co poprawia jej wiarygodność w oczach klientów. Szczególnie dobre wrażenie robi zaprezentowanie zrealizowanych już inwestycji.

Dużą popularnością cieszą się również prezentacje 3D oraz spacery interaktywne, które najlepiej pokazują zalety inwestycji. Dodatkowo wizualizacje takie wzbogaca się o elementy krajobrazu oraz przechadzających się mieszkańców, co buduje wizerunek swoistej szczęśliwej oazy, rozbudzając w klientach chęć zamieszkana właśnie w tym miejscu.

Inną niekonwencjonalną metodą stosowaną przez deweloperów by przyciągnąć nabywców jest możliwość udzielenia kredytu na zakup nieruchomości. A dokładniej pomoc w jego uzyskaniu, ponieważ deweloper nie ma uprawnień do udzielania kredytów tak jak robi to bank. Jednak współpracuje on kilkoma instytucjami, dzięki czemu może negocjować korzystniejsze warunki kredytowe dla swoich klientów. Ponadto między deweloperem a bankiem współpraca polega na pośrednictwie, za co ten pierwszy otrzymuje stosowne wynagrodzenie. Wielu deweloperów jest jednak skłonnych do zrezygnowania ze swojej prowizji, w zamian za niższe koszty przyznania kredytu ich klientom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, pola wymagane są oznaczone *