• kupno mieszkania
    Porady dla deweloperów, Sprzedaż nieruchomości, Wiadomości i statystyki

    Jakie mieszkania najczęściej kupują Polacy?

    Z analizy rynku nieruchomości wynika, że Polacy polubili mieszkania nowe, a wskazuje na to zwiększający się udział transakcji z deweloperem. Według statystyk, około 44% mieszkań pochodzi z rynku pierwotnego, natomiast pozostałe są z drugiej ręki. Większość nowych lokali kupujemy na peryferiach, w częściach oddalonych od centrum. Bliżej śródmieścia dokonujemy zakupu nieruchomości z rynku wtórnego, gdyż w tych rejonach zazwyczaj nie ma już miejsca na nowe inwestycje. Takie nieruchomości są zwykle bardziej luksusowe i przeznaczone dla zamożniejszych klientów.

    (więcej…)

  • Porady dla deweloperów

    Rośnie popularność domów inteligentnych

    Domy, które myślą za nas kojarzą się z filmami o odległej przyszłości. Jednak technologie, które można wykorzystywać w naszych domach są już ogólnodostępne, a ich montaż wcale nie musi oznaczać wydawania majątku. Automatyczne regulowanie temperatury, sterowanie roletami i bramą, a nawet zawartością lodówki, to udogodnienia, dzięki którym życie staje się prostsze. Inwestycja w inteligentny dom może się opłacić, bo tego typu urządzenia pozwalają na oszczędzanie energii i są przyjazne dla środowiska. Dopasowują oświetlenie do pory dnia i pory roku, minimalizując jego zapotrzebowanie w domu.

    (więcej…)

  • Porady dla deweloperów, Sprzedaż nieruchomości, Wiadomości i statystyki

    Deficyt mieszkań w Polsce

    Polityka mieszkaniowa w Polsce niestety nadal wygląda niezadowalająco w porównaniu do innych krajów europejskich. Jednym z jej głównych problemów jest deficyt mieszkaniowy. Średnia miesięczna pensja nie pozwala bowiem na zakup nawet metra kwadratowego mieszkania, do tego ciągle walczymy z niedoborem lokali komunalnych. Dodatkowo około 14% Polaków mieszka w przeludnieniu lub w warunkach niespełniających podstawowych standardów mieszkaniowych.

    (więcej…)

  • Porady dla deweloperów, Sprzedaż nieruchomości

    Mikroapartamenty

    Mikroapartamenty to mieszkania o najmniejszym metrażu – od 8 do 30 metrów kwadratowych. Ostatnio stały się bardziej popularne ze względu na zmniejszająca się ilość wolnego miejsca w centrach dużych miast. Przyciągają chętnych nie tylko lokalizacją (blisko miejsc pracy, sklepów, punktów usługowych itp.), ale także ceną, co akurat w naszym kraju jest ważniejszym czynnikiem niż np. w USA.

    (więcej…)

  • Porady dla deweloperów, Sprzedaż nieruchomości

    Nowe strategie marketingowe deweloperów

    Branża deweloperska jak każda inna podlega prawom rynkowym. Aby zdobyć klientów, musi więc czymś się wyróżniać. I nie wystarczą już lata doświadczenia, jakość czy ilość ukończonych inwestycji, ponieważ w gąszczu ofert potencjalni klienci takich haseł nawet nie zauważą. Dlatego deweloperzy zmuszeni są stosować coraz to bardziej kreatywne strategie marketingowe, szczególnie w okresie kiedy rynek prężnie się rozwija i pojawia się na nim wiele firm świadczących takie usługi.

    (więcej…)

  • Reklama w sieci
    Porady dla deweloperów

    Deweloperzy w sieci

    Deweloper, jak każdy inny przedsiębiorca, musi dbać o swoją reklamę. Metodą promocji może być prasa, telewizja, radio, telebim (sprawdza się w przypadku rynku lokalnego). Istnieje jednak ryzyko, że każda z tych metod może pozostać niezauważona lub zauważona przez niewielki procent klientów. Dlatego też warto wybrać internet – największą platformę promocyjną. (więcej…)

  • Budownictwo dla seniorow
    Porady dla deweloperów

    Budownictwo dla seniorów – nowy kierunek deweloperów

    Oferty większości firm deweloperskich funkcjonujących w Polsce skierowane są najczęściej do ludzi młodych, zakładających rodziny i rozpoczynających kariery zawodowe. Popularność rządowego programu, wspomagającego kupno pierwszego mieszkania, „Mieszkanie dla Młodych” oraz stosunkowa łatwość w dostępie do kredytów hipotecznych, dodatkowo zachęca do nabywania własnego „eM”. Nastawieni na młodego klienta deweloperzy, zapominają o coraz bardziej powiększającej się grupie konsumentów, jakimi są seniorzy. (więcej…)